Review!

Ja det är mycket som har hänt! och mycket som jag inte skrivit här... tänkte skriva lite vad som har hänt!



går tillbaka till den 8e juni.

Idag är det full fart som gäller! idag är den stora dagen! the D-Day!  för mig och jessica! vi flyttar ihop! känns helt sjukt! går inte att beskriva! ser skylten på dörren "Här bor Mike & Jessica"  haha helt ofattbart! känner en massa pirr i magen och spändhet över hur det ska gå! minns att de va jävligt varmt den dära dagen! fyfaan! vi tömde jessicas rum o alla hennes saker... och tog med dem till lägenheten!

e ja minns lite sådära extra var väll att de va sjukt stökit i lägenheten.... grymt dammigt och skitigt överallt! så efter att vi flyttat in allt så torka vi alla golv, gjorde rent i badrummet o städa köket o allt! torka fönstrena osv!  varför vi inte städa lägenheten innan vi flytta dit alla saker är för att vi hade sådan kort tid på oss med hjälp att flytta alla saker! så vi hann inte städa innan... fick lägenheten med på såndan kort varsel.... allt hände på ett ögonblick! snabbt som fan gick det! vi flytta på 1½ timme och sedan var de vi! Jag o jessica mycket skönt! känndes inte ett dugg fel! allt känndes så rätt!

efter att vi flyttat klart osv! så bestämde vi oss för att fira lite! köpte kina mat och pizza.... sen gick vi och spela biljard på vasa biljard som ligger precis under oss...  mycket skoj! jessica spöa mig t.o.m en gång! hehe

Minns inte vilken dag det var men vi beslutade oss för att måla om i vardagsrummet eftersom det var rosa väggar sa jessica (Jag kan inte se skillnad på rosa & lila) så tyckte de var vitt jag på väggarna xD  men de va de tydligen inte!

vi målade om på några dagar... 3 väggar målade vi med nougat färg... och sedan en fondvägg med kakao färg!  minns att när vi målat nougatfärgen för första gången tänkte jag fyfaan hur ska dettta bli bra! fyfaan vad fläckit!

dagen efter målade vi en gång till och jag tänkte likadant dom dagen innan... men när färgen torkat så såg man hur fint de och jämnt det hade blivit!! sedan målade vi fondväggen och tänkte likadant dära som med nougatfärgen! fyfaan vad fläckit tillochmed ännu fläckigare än de va med den dära nougat färgen! tänkte fyfffffffaan! sen målade vi en gång till o det blev skit bra! haha...

folk kanske tänker som vet hur det går till med målning att man målar taket först... men så gjorde inte vi för att vi vela ha klart allt så fort som möjligt... plus att vi inte skulle få tak färgen förns nästa vecka! thats why ;)

när takfärgen kom så måla jag taket brutalt försiktigt för att inte stänka på väggarna... tog sån jävla tid... drygt! uscha!
jessica målade alla lister osv för dom va så jävla fula! men dom vart vita och fina tillslut! mycket fint!

när rummet äntligen var klart så beslutade vi oss för att dra till möbelhuset vid polis stationen och välja en soffa vi vela ha! vi fann nog båda 2 den vi vela ha direkt! jävla fin en! tror det är en 4 sits soffa med divan. jävligt fin är den!

veckan efter så fick vi soffan, även fotpallen som vi valde att ta med oxå!

Efter att vi gjort allt de dära skiten! så började vi måla sovrummet!

sovrummet det var mörk grönt och såg förjävligt ut! det bestämde vi oss för att måla vitt! för att få in mer ljus i rummet och för att med vitt så ser jhu allt mycket större ut!  efter ha målat det skiten 3 jävla gånger hela rummet så var jag så jävla less på att måla så sket totatlt i att måla taket... de har dom som bott där innan nog målat nyligen så orkade inte bry mig!

Det är vad som är gjort hittils! förutom att hyllor har satts upp osv!

var även iväg till ikea förra veckan och shoppad en massa saker!! så jävla typiskt bara att jessicas tv har kukat ur! så kan itne sätta upp den på väggen! ska skicka den på lagning sen kan vi sätta upp den så jag kan sätta upp hemma bion och göra klart allt i vardagsrummet!  ska även köpa schabloner som vi ska sätta upp... eller så ska vi köpa schablon mallar som man målar på väggarna...

varför vi har målat våra väggar och inte tapetsera är för att hela lägenhetens väggar är klädda med sån dära väv tapet... orkar inte förklara men för er som vet kul för er o synd för er som inte vet ;)   och vävtapeter sitter som fan och är sjukt dryga och tabort! så orkar inte ge oss in på de!

har även varit på söders el och köpt kyl/frys, ny fläkt kåpa och ugn!  tackar gudarna för att jag och jessica har typ samma smak! annars skulle det varit skillsmässa för tio år sedan! haha :)

Kommande saker att göra i lägenheten:

riva köket och bygga nytt!
göra om hallen!


efter allt de dära så har vi gjort lite saker....

tar dagen som den kommer... hehe! haft mycket besök och roliga spel kvällar!

har varit på bal! väldigt mysigt! hade sån jävla tur med vädret! var kokhett!

midsommar har det varit oxå!  då var vi hemma hos min mor o far och käkade och hade de trevligt! sedan lite senare åkte vi hem och johan o sara kom, vi spelade Rappakalja eller vad det heter! jag vann! och de va mycket viktigt för mig! haha eftersom jag är sådan dålig förlorare!  johan hade den svarta pjäsen och kom sist! och då sa johan  "IS IT BECAUSE IM BLACK!?"  haha jävligt skojj va de =)   sedan åkte dom hem och vi fortsatte att mysa! hade en helt okej midsommar! va jhu inte skit bra väder direkt! men de fick duga!  "den svenska julen är utan snö. och på den svenska midsommaren ska det regna TAKE IT OR LEAVE IT! " så sant som det är sakt tycker jag! hehe

har även haft film och spel kväll med Johanna och Eric! va trevligt! spelade Buzz! va grymt skojj! och jag köpte även guitar hero! har inte gillat det förut men fan de är rätt så skoj faktiskt :) trevligt när man kan slippa spela på easy hela jävla tiden! haha! kanske därför jag tyckt att de varit tråkit för att jag inte kunnat spela de för jag sugit så jävla hårt på det!


nu har det gått 3 veckor på pricken idag då vi bott ihop och det funkar hur bra som hällst! har inget att klaga på!

firar snart 10 månader med älsklingen och de är dom underbaraste månaderna i mitt liv! har hänt så mycket!!!

Julafton har det jhu oxå varit... men så länge sedan var de inte jag blogga (skämt å sido!)


Nu sitter jag på Punkt26. ska öppna och stänga så har några döda timmar att försöka hålla mig sysselsatt på :)  det är för tidigt nu för att de ska börja droppa in kunder! hehe..  om man ska dra ut på snittet vilka som går förbi butiken denna tid på dygnet så kan jag säga att de är 100% pensionärer som går förbi..  men varmt välkommen in ska du vara iafall! hehe...

väntar på att jankovski ska komma förbi och lämna micken han har lånat av mig sedan kommer robin förbi och snart så kommer jessica o håller mig sällskap!  men hoppas du får en underbar dag! de ska jag ha iafall!

oj glömde! fan!!! de viktigaste! LYCKA TILL MARIA min älskade syster som snart får en pojke! dom har åkt in till sjukan nu och ska väll börja ploppa ut ungen! önskar er all lycka till och hoppas att allt går bra! Massor av kärlek!



Im out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0